میلان برای جشن 125 سالگیاش، پیراهنی تاریخی را به طور اختصاصی در نسخهای محدود خواهد پوشید.
به مناسبت بازی مقابل جنوا در 15 دسامبر در سنسیرو، میلان با پیراهنی که توسط خود هواداران طراحی شده، به میدان خواهد رفت.
طراحی پیراهن توسط خود هواداران انتخاب شد که هر جنبهای را انتخاب و سپس ترکیب پیراهن مشخص کردند. استفاده از اولین لوگوی تاریخ باشگاه، یقهای به سبک رِترو، عدم وجود اسپانسر در جلوی پیراهن، آستین بلند. همه چیز به تعریف ایدهی یک لباس واقعا اصیل قدیمی کمک میکند، نوعی ایدهی افلاطونی از پیراهن میلان.
برای تأکید بر زیباشناسی کلاسیک، همچنین این واقعیت که در زمین، بازیکنان نامی روی پیراهن نخواهند داشت، بلکه فقط شماره خواهند داشت. علاوه بر این، دروازهبانان لباسی تمام مشکی خواهند پوشیدو یک نسخه از پیراهن به صورت پولوشرت نیز وجود دارد، ساخته شده از پنبه با یقهی دکمهای، در 1899 نمونه.
نداشتن آن محال است. باید آن را با افتخار پوشید و مثل یک یادگاری نگه داشت. فکری که برای میلیونها هوادار میلان مشترک است، وقتی که برای اولینبار پیراهن جشن 125 سالگی باشگاه را ببینند، باشگاهی که در 16 دسامبر 1899 توسط هربرت کیلپین تأسیس شد.
میلان و پوما به طور رسمی کیت سالگرد را معرفی کردند، جشنی از میراث میلان که جای تعجب نیست که با حمایت هوادارانش در سراسر جهان ساخته شده است. در ماههای گذشته، در واقع از طریق یکسری نظرسنجیها، این هواداران میلان بودند که سهم خود را در ساخت لباسی ایفا کردند که روحیهای را که باشگاه از زمان تاسیس خود نمایانگرش بوده را به تصویر بکشد.
کپسول کالکشنِ[1] سالگرد 125 سالگی، شامل پیراهن بازیکنان اصلی، پیراهن دروازهبان، توپ فوتبال کلاسیک و یک پیراهن ویژه محدود با سبک رِترو[2] است. به مناسبت سال تأسیس باشگاه،تنها 1899 نمونه از پیراهن سبک رترو در دسترس خواهد بود که هرکدام دارای شماره سریال منحصربهفرد و بستهبندی اختصاصی دارد که آنها را به اقلام کلکسیونی واقعی تبدیل میکند.
[1] کپسول کالکشن، یکی از رویکردهای برندهای بزرگ در راستای عرضه آیتمهای تایم لس (Timeless) یا بی انتهاست. این کالکشن بخشی از مجموعههای نسخه محدود و Limited edition برندهاست و از آیتمهایی تشکیل میشود که هیچ گاه از دنیای استایل حذف نخواهند شد. کپسول کالکشنها از لباسهای فصلی و ترندی به دور هستند و اکثراً بر اساس “ساختار” و “ارائه” استایلهای مینیمال و Basic تاکید دارند.
[2] استایل رترو یک پدیده مدی است که به بازگشت به روزهای گذشته و استفاده از المانهای قدیمی در طراحیها و مدلها اشاره دارد. تاریخچه استایل رترو به دههها پیش برمیگردد و از آن زمان تا به امروز بازهم مورد توجه قرار گرفته است.
پیراهنی طراحی شده توسط هواداران
روند ایجاد طراحی پیراهن از دسامبر گذشته آغاز شد، زمانی که از هواداران میلان دعوت شد تا با انتخاب عناصر کلیدی کیت سالگرد، میراث باشگاه را شکل دهند. از طریق کمپین Design our Jersey, Design our Legacy، در یک پلتفرم اختصاصی، آنها فرصت انتخاب طراحیهایی را داشتند که به برخی از لحظات کلیدی باشگاه میلان اشاره دارد. به طور مثال، نوارهای پهن را بر نوارهای باریک ترجیح دادند، که برای اولین بار در دههی 50 روی پیراهن روسونری ظاهر شد که بعدها مترادف با نمادینترین پیروزیهای بینالمللی شد.
نشان موجود روی کیت، ادای احترام به اولین نشان رسمی باشگاه است که به تأسیس آن در سال 1899 به عنوان باشگاه فوتبال و کریکت میلان مربوط میشود، که اشاره به سنت و تاریخ بنیانگذار باشگاه روسونری هربرت کیلپین است که به عنوان یک انگلیسی، میراث فرهنگی خود را با تأسیس تیمی که هم فوتبال و هم کریکت را جشن میگرفت، به ارمغان آورد، ورزشی که در کشور زادگاهش بسیار رایج بود.
صحبتهای کاپیتان
فرانکو بارزی هم پیراهن جشن سالگرد را پوشید و غیر از این هم نمیتوانست باشد. کاپیتان تاریخی، درواقع به مدت 50 سال، پیراهن روسونری را روی پوست خود خالکوبی کرده، او که قهرمان زیباترین لحظات تاریخ میلان بوده بعد از اینکه انتخاب کرد رنگهای قرمز و مشکی را در سختترین لحظات رها نکند. معاون میلان گفت:« این پیراهن روح میلان را منعکس میکند: شور و اشتیاقش، تاریخش و چشماندازش برای آینده. افتخار میکنم که برای پنجاه سال در این باشگاه و در نقشهای مختلف زندگی کردم. بنابراین این دستاورد به طور ویژهای خاص است . نمایانگر لحظهای از جشن و اتحاد برای کل خانوادهی روسونری است. این سالگرد گواهی بر ارزشها و روحیهای که باشگاه ما را خارقالعاده میکند و این لباس، روشی زیبا برای گرامیداشت مسیر ما و جشن گرفتنِ پیوند با هوادارنمان است».
پیراهن بازیکن اصلی که با فناوری dryCELL پوما طراحی شده، برای حفظ خنکی و راحتی بازیکنان و تضمین عملکرد در بالاترین سطح ساخته شده است. پیراهن سبک رترو در نسخهی محدود، در عوض، از پنبه با کیفیت بسیار بالا ساخته شده است: مایکل اوتل، مدیر ارشد بازرگانی میلان توضیح داد: « این کیت بیشتر از یک پیراهن ساده است: نشاندهندهی پیوند بین میلان و هوادارانش و شراکت قوی بین باشگاه ما و پوما است. درگیر کردن عمیق طرفدارانمان در خلق آن، بر تعهد ما برای قرار دادنِ پایگاه طرفدارانان در مرکز همهی کارهایی که انجام میدهیم، تأکید دارد. همینطور میخواهیم از حامیان مالی پیراهن به خاطر چشمپوشی از حق خود برای حضور بر روی پیراهن میلان در بازیهای تیمهای اولمان که از ان استفاده خواهد شد، صمیمانهترین قدردانی خود را ابراز کنیم».
تیم اول مردان، پیراهن جشن سالگرد ( آستین بلند، بدون اسپانسر و فقط با شماره در پشت) را در دیداری که یکشنبه 15 دسامبر در سنسیرو برابر جنوا برگزار میشود، بر تن خواهد کرد، در حالی که تیم اول زنان، پیراهن را یکشنبهی آینده در دیدار مقابل اینتر به تن میکند.
gqitalia.it
Francesco Bonfanti